Obchodní podmínky

pro nákup zboží prostřednictvím e-shopu dostupného na internetové adrese (URL): www.elvinka.cz stanovené dle ustanovení § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění. 

Prodávající: 

Elvinka.cz s.r.o., 
se sídlem Liptovská 977/1, Kylešovice, 747 06 Opava  
IČO 03806359, DIČ CZ03806359, plátce DPH 
Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, sp. zn. C 61430
e -mail info@elvinka.cz 
telefonní číslo 724 448 740

(dále také jen „prodávající”) 


I. Úvodní ustanovení 

1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu jako spotřebitel (dále jen jako „zákazník“) prostřednictvím webových stránek dostupných na internetové adrese (URL): www.elvinka.cz a dalších internetových služeb prodávajícího. 
2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy sjednané na dálku (distančním způsobem) při nákupu zboží v e-shopu; princip uzavření kupní smlouvy je popsán níže. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
3. Webové stránky (e-shop) prodávajícího či jeho další on-line prezentace obsahují zejména seznam a popis nabízeného zboží a uvedení jeho cen, jakož i další okolnosti a informace o prodávajícím a jeho podnikatelské činnosti a obchodní nabídce.  

4. Pro účely těchto obchodních podmínek se má za to, že zákazník je obvykle v postavení spotřebitele a na vztah s prodávajícím se uplatní ujednání z.č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Nicméně pokud uvede zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí zboží použít v rámci své podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo v rámci smluvního vztahu jako na spotřebitele a jeho smluvní vztah s poskytovatelem bude posuzován jako smluvní vztah dvou podnikajících osob; v takovém případě se na vztah prodávajícího a zákazníka – poskytovatele užijí ujednání o kupní smlouvě dle občanského zákoníku. 

5. Předmětem prodeje e-shopu je použité zboží (dětské ošacení) typu second hand. Tuto skutečnost musí zákazníci zohlednit zejména s ohledem na stav a použitelnost zboží. Prodávající si dává záležet na výběru zboží a vybírá z možností dobré zboží, ovšem je třeba zohlednit skutečnost, že se vždy jedná charakterem o prodej použitého zboží, ačkoliv je možné, že jde o fakticky nové zboží a může být proto označeno visačkou jako nové kusy. 


II. Uzavření kupní smlouvy 

1. Smluvní vztah (uzavření kupní smlouvy) mezi prodávajícím a jeho zákazníky vzniká potvrzením objednávky učiněné v e-shopu prodávajícího (e-mailem). 
  
2. Pro objednání zboží zákazník provede příslušnou volbu na stránkách e-shopu. 

3 . Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce a distančním způsobem. 

4. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy hradí zákazník. Prodávající upozorňuje zákazníky, že tyto náklady se neliší od základní sazby, kterou běžně hradí zákazník za přístup k internetu; žádné další náklady za uzavření smlouvy na dálku nejsou prodávajícím zákazníkovi účtovány. 

5. V objednávce jsou obsaženy zejména tyto informace, které je pro její úspěšnou realizaci třeba zákazníkem vyplnit: 
a) Informace o nakupovaném zboží (které je zákazníkem označeno tlačítkem „Do košíku“ či obdobně);
b) Informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a požadovaný způsob doručení zboží;
c) Jmenné a kontaktní údaje zákazníka pro zajištění komunikace a doručení zboží.  

6. Objednávka je závazně vytvořena po stisknutí tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ či s obdobným textem s důsledky povinnosti uhradit kupní cenu za objednané zboží. 

7. Prodávající potvrdí objednávku po jejím doručení e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu zadanou v objednávce. Součástí potvrzení objednávky je její shrnutí; k objednávce Prodávající přiloží aktuální text obchodních podmínek závazných pro danou kupní smlouvu, která je uzavřena potvrzením objednávky. 

8. Prodávající si vyhrazuje možnost nepotvrdit objednávku, zejména z důvodů nedostupnosti zboží, objednání většího počtu zboží, než má prodávající k dispozici a podobně. 

9. V případě, že nastane shora uvedený důvod, pro který nemůžeme prodávající objednávku potvrdit, může zákazníka kontaktovat s nabídku na uzavření kupní smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy zákazník tuto nabídku potvrdí. 

10. Prodávající si vyhrazuje právo že v případě, že v rámci e-shopu nebo v objednávce bude uvedena zjevně chybná cena, není povinen zákazníkovi zboží dodat, a to ani v případě, že již obdržel potvrzení objednávky. V takovém případě bude prodávající zákazníka bezodkladně kontaktovat a zašle mu nabídku na uzavření nové smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce se správnou cenou zboží.  Nová smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy zákazník novou nabídku potvrdí. 

11. V okamžiku uzavření smlouvy vzniká zákazníkovi závazek k zaplacení celkové ceny.

12. V případě, že má zákazník u prodávajícího v rámci jeho e-shopu zřízen uživatelský účet, může učinit objednávku jeho prostřednictvím. Způsob tvorby objednávky a princip uzavření kupní smlouvy  e však totožný, jak je popsáno shora. 

13. Prodávající může umožnit na některé nákupy zboží uplatnit slevu. Pro její poskytnutí je třeba vyplnit ve formuláři objednávky příslušné údaje. Obecně však na poskytnutí slevy nevzniká nárok.

14. Prodávající není povinen přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato výhrada se sjednává zejména pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či oprávněné zájmy prodávajícího, jemu spřízněných osob či tyto obchodní podmínky (jedná se zejména o osoby, které činí opakovaně objednávky bez jejich úhrady, nepřebírají zboží doručované na dobírku a podobné jednání způsobující prodávajícímu škodu).  


III. Uživatelský účet 

1. Prodávající umožňuje zákazníkovi vytvořit si v e-shopu uživatelský účet, který umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného zboží a uzavřených smluv. 

2. Zákazník je povinen pro registraci uživatelského účtu uvést správně a pravdivě své zadávané jmenné a kontaktní údaje a tyto udržovat aktualizované. 

3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen  zachovávat mlčenlivost o přístupových údajů ke svému uživatelskému účtu. Za jejich zneužití nenese prodávající odpovědnost. 

4. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit uživatelský účet zákazníka, zejména v případě, kdy jej více než dva roky nevyužije nebo v případě, kdy porušil povinnosti dle kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek. 

5. Prodávající není povinen zajistit nepřetržitou dostupnost uživatelského účtu. 


IV. Cenové a platební podmínky 

1. Pro účely těchto obchodních podmínek je jako „cena“ označována finanční částka, kterou zákazník hradí za zboží. Cena je vždy uvedena v e-shopu u zboží, v rámci objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě). 

2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou zákazník hradí za doručení Zboží. V ceně za dopravu je také zahrnuta cena za zabalení zboží a případně za dobírku či jinak zpoplatněné dodání zboží. Cena za dopravu je uvedena v rámci objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě). 

3. Celková cena je součet ceny a ceny za dopravu. Celková cena je uvedena ve shrnutí objednávky a také v rámci jejího potvrzení (v kupní smlouvě). Celková cena je uvedena včetně DPH včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.

4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů. 

5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na celkovou cenu.

6. Úhradu celkové ceny je možné provést následujícím způsobem: 
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby prodávající zašle zákazníkovi v rámci potvrzení objednávky. V případě platby bankovním převodem je celková cena splatná do 7 dnů;
b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu externího poskytovatele, který poskytuje možnost zabezpečených plateb v prostředí internetu.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení zboží oproti předání zboží. V případě platby dobírkou je celková cena splatná při převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží z jakéhokoliv důvodu zákazníkem při platbě na dobírku vzniká prodávajícímu nárok na úhradu ceny za dopravu;
d) Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit zboží v případě převzetí v provozovně prodávajícího. 

7. Prodávající vystaví faktura v elektronické podobě po uhrazení celkové ceny a zašle ji na e-mailovou adresu zákazníka. Faktura je také fyzicky přiložena ke zboží a dostupná v uživatelském účtu, pokud si jej zákazník zřídil.

8. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího,  v ostatních případech je zaplacena v okamžiku provedení platby.


V. Výhrada vlastnictví 

1. Vlastnické právo ke zboží přechází na zákazníka až po úplné úhradě celkové ceny za zboží a jeho faktickém převzetí. 


VI. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci 

1. Zboží bude zákazníkovi doručeno způsobem dle jeho volby, přičemž možnosti doručení jsou uvedeny v objednávkovém formuláři. 

2.Prodávající stanovil tyto možnosti doručení zboží: 
a) Osobní odběr 
b) Osobní odběr na výdejních místech přepravní společnosti 
c) Doručení prostřednictvím přepravních společností  

3. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky. Prodávající neumožňuje doručení zboží do zahraničí. 

4. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení bude prodávajícím zákazníkovi sdělena v potvrzení objednávky. Doba uvedená na e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. 

5. V případě osobního odběru na provozovně bude zákazník o možnosti vyzvednutí Zboží informován prostřednictvím e-mailu.

6. Při převzetí zboží od dopravce je povinnost zákazníka prohlédnout si a zkontrolovat neporušenost obalu zboží. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností zákazníka zboží od dopravce převzít. V případě mechanického poškození obalu, je zákazník povinen zboží otevřít a zkontrolovat jeho stav za přítomnosti dopravce. V případě zjištění poškozeného zboží je pak zákazník povinen vyhotovit záznam a nechat si ho potvrdit dopravcem. Dále je zákazník v takovém případě povinen o této skutečnosti 
vyrozumět prodávajícího. Podepsáním přepravního listu přepravci zákazník souhlasí s převzetím zboží a potvrzuje, že dorazilo mechanicky nepoškozené. Pozdější reklamace této skutečnosti nebudou uznány. 

7. V případě, kdy zákazník nepřevezme zboží (pokud nejde o případ dle odst. 6 shora), považuje se tato skutečnost za podstatné porušení kupní smlouvy. Nejedná se o jednání, které by bylo možné vykládat jako odstoupení od kupní smlouvy způsobem dle občanského zákoníku a dle těchto obchodních podmínek. V takovém případě je však jako důsledek jednání zákazníka oprávněn od kupní smlouvy odstoupit prodávající z důvodu podstatného porušení smlouvy zákazníkem. Odstoupení je účinné v den jeho doručení zákazníkovi. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud prodávajícímu vznikla.

8. Pokud je z důvodů vzniklých na straně prodávajícího zboží doručováno opakovaně (zejména při nepřevzetí nebo nevyzvednutí zboží zaslaného na dobírku na adresu zákazníka nebo na adresu místa vyzvednutí) nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je povinností nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené, jakož i vzniklou škodu z titulu zbytečně hrazené ceny za doruční. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů zašle prodávající na e-mailovou adresu zákazníka a jsou splatné ve lhůtě 7 dnů od odeslání e-mailu.

9. Nebezpeční škody na zboží přechází na zákazníka v okamžiku jeho převzetí. V případě, kdy zboží zákazník nepřevezme, nebezpečí škody na zboží na zákazníka přechází v okamžiku, kdy měl možnost zboží převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží pro účely tohoto ujednání znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží (s přihlédnutím k tomu, že se jedná o použité zboží) zákazník.


VII. Práva z vadného plnění 

1. Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží je zboží bez vad, zejména pak, že:
a) má vlastnosti, které byly uvedeny u popisu zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu zboží očekávat, případně takové, které byly mezi prodávajícím a zákazníkem dohodnuty, s tím, že je vždy nutné zohlednit, že se jedná o použité zboží;
b) je vhodné pro účely, které byly u popisu zboží uvedeny nebo pro účely, které jsou pro zboží tohoto typu obvyklé;
c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
f) není zatíženo právy třetích stran.

2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

3. V případě, že bude mít zboží vadu, je zákazník oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na kontaktní adresu či sídlo prodávajícího uvedené na webových stránkách či v provozovně prodávajícího. 

4. Při uplatnění práva z vadného plnění zákazník zvolí, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu prodávajícího (s přihlédnutím k případným zákonným výjimkám) změnit. 

5. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má zákazník následující práva:
a) na odstranění vady opravou zboží v případě, že vada vznikla na straně prodávajícího, nikoliv z titulu předchozího použití zboží;
b) na přiměřenou slevu z ceny;
c) na odstoupení od kupní smlouvy.
S ohledem na charakter zboží jako použitého a dále s ohledem na unikátní jednotlivé kusy není možné vadu nahradit dodáním nového kusu zboží a při řešení reklamací ostatními způsoby bude vždy přihlédnuto k tomu, že se jedná o použité zboží a obvykle unikátní kus.  

6. Pokud zákazník zvolí odstranění vady opravou zboží a prodávající v průběhu reklamačního řízení zjistí, že se jedná o vadu neopravitelnou, oznámí tuto skutečnost zákazníkovi, který má právo zvolit si jiný způsob odstranění vady.

7. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:
a) na odstranění vady dodáním chybějící části zboží, je-li to možné;
b) na odstranění vady opravou zboží;
c) na přiměřenou slevu z ceny.

8. Do 5 pracovních dnů od obdržení reklamace prodávající na e-mailovou adresu zákazníka potvrdí, že reklamaci obdržel, kdy ji obdržel a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. V případě osobního uplatnění reklamace prodávající vydá zákazníkovi písemné potvrzení o jejím přijetí, ve kterém uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. 

9. Reklamaci vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě prodloužena, v takovém případě však prodávající 30. den od obdržení reklamace vyrozumí zákazníka e-mailem o průběhu reklamačního řízení. Pokud lhůta pro vyřízení reklamace marně uplyne, je zákazník oprávněn odstoupit od Smlouvy.

10. O vyřízení reklamace prodávající bude zákazníka informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží zákazníkovi také náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je zákazník povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzením o ceně za dopravu. 

11. V případě, že nejde o spotřebitele, ale o podnikatele, je zákazník 1ovinen oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.

12. V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u použitého zboží ve lhůtě 12 měsíců od převzetí zboží. 

 
VIII. Odstoupení od smlouvy 

1. K odstoupení od smlouvy může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních těchto podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena, či z důvodů výslovně stanovených občanským zákoníkem. 

2. V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má v souladu s ustanovením §1829 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení zboží. V případě, že je předmětem smlouvy dodání několika druhů zboží nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet až dnem dodání posledního druhu či části zboží, a v případě, že byla uzavřena smlouva na opakovanou a pravidelnou dodávku zboží, začíná běžet dnem dodání první dodávky. 

3. Od smlouvy může zákazník odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů prodávajícího). 

4. Zákazník jako spotřebitel však nemůžete od smlouvy odstoupit v zákonem stanovených případech, zejména u následujícího:
c) Zboží upravené podle přání zákazníka nebo pro jeho osobu; 
d) Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. 

5. Lhůta k odstoupení dle čl. IX.2 těchto podmínek se považuje za zachovanou, pokud v jejím průběhu odešle zákazník prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.

6. V případě odstoupení od smlouvy prodávající vrátí zákazníkovi cenu do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než dojde k vrácení zboží či než prokázání, že došlo k jeho zaslání zpět prodávajícímu. Zboží je zákazník povinen zaslat prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení a nese náklady spojené s navrácením zboží. 

7. Zboží je nutné vrátit čisté, nepoškozené a včetně originálního obalu. Zákazník odpovídá za škodu v případech, kdy bude zboží poškozeno v důsledku jeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, jakož i za jeho nadměrné opotřebení nad rámec běžného vyzkoušení zboží. Způsobenou škodu v takovém případě prodávající vyúčtuje poté, co bude zboží vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. Prodávající je oprávněn pohledávku z titulu takovýchto nákladů či způsobené škody započíst na pohledávku zákazníka na vrácení ceny.

8. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před tím, než dodáme zboží zákazníkovi, pokud existují objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze zboží). Dále je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že zákazník uvedl v objednávce nebo při registraci do uživatelského účtu záměrně nesprávné informace. 

 
IX. Řešení sporů se spotřebiteli 

1. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@elvinka.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na e-mailovou adresu zákazníka. 

2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1929, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem, který je spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky. Dále je možné využít Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, které je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
 
X. Závěrečná ustanovení

1. Prodávající není ve vztahu k zákazníkům vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

2. Prodávající je vykonavatelem autorských práv k webovým stránkám, zejména k jejich obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez písemného souhlasu prodávajícího.

3. Zákazník nesmí při využívání webových stránek a e-shopu prodávajícího používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové stránky a e-shop a užívat je takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

4. Kupní smlouvu je možné měnit pouze na základě písemné dohody (dodatků) sjednaných mezi prodávajícím a zákazníkem. 

5. Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto obchodní podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených smluv, ale pouze smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně bude zákazník informován e-mailem v případě, že má vytvořený uživatelský účet, jinak změna obchodních podmínek nabývá účinnosti jejím vyvěšením (či vyvěšením nového úplného znění obchodních podmínek) na webových stránkách prodávajícího. 

6. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, jsou obě smluvní strany oprávněny od smlouvy z takového důvodu odstoupit. 

7. Prodávající v rámci své internetové prezentace používá recenze skutečných zákazníků, které od těchto zákazníků získal buďto na základě jejich spontánních písemných reakcí nebo na vyžádání po zakoupení zboží. Pro získání recenze oslovuje prodávající vždy konkrétní (platící) zákazníky. Recenze nejsou upravovány, pouze si prodávající vyhrazuje právo je z redakčních důvodů zkrátit nebo upravit gramatické nebo stylistické chyby.

8. Na webových stránkách www.elvinka.cz prodávající zveřejnil informace pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.

9. Smlouva včetně podmínek je archivována v elektronické podobě u prodávajícího, není však volně a běžně přístupná a podléhá zásadám ochrany osobních údajů. 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 1.1. 2024.

www.elvinka.cz 
 
 


Zásady ochrany osobních údajů


Správce osobních údajů: 

Elvinka.cz s.r.o., 
se sídlem Liptovská 977/1, Kylešovice, 747 06 Opava  
IČO 03806359 
Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, sp. zn. C 61430
e -mail info@elvinka.cz 
telefonní číslo 724 448 740
(dále také jen „Správce“)
 

I. Důležité pojmy

Správce je provozovatelem webových stránek www.elvinka.cz, s tímto webem spojených online a offline služeb a stránek v rámci sociálních sítí, případně dalších projektů v síti internet v oblasti prodeje dětského ošacení. Při svém provozu a poskytování služeb Správce zpracovává osobní údaje. 

Osobní údaje jsou identifikátory, které uživatel Správci sdělil subjekt údajů a které jsou samostatně či ve spojení s dalšími identifikátory schopné identifikovat konkrétního uživatele (fyzickou osobu).  

Subjekt údajů je pro účely těchto Zásad uživatel – fyzická osoba, jehož údaje jsou Správcem při provozu služeb zpracovány.  

Zpracování osobních údajů znamená jednotlivý úkon či soubor úkonů, k nimž systematicky dochází při nakládání s osobními údaji. Jedná se zejména o jejich shromažďování, uspořádání, ukládání, vyhledávání, používání, řazení a třídění v databázích, blokování a další. Zpracování osobních údajů je Správcem je prováděno v souladu s platnou legislativou v oblasti ochrany osobních údajů, a to dle nařízení č. 2016/679 Evropského parlamentu a Rady EU, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů (dále jen „nařízení GDPR“) a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. 

Zpracovatelem je osoba (fyzická či právnická), kterou Správce pověřil zpracováním osobních údajů pro účely stanovení Správcem. 

Zvláštní kategorie údajů jsou osobní údaje, které vypovídají o zdravotním stavu subjektů údajů, ale také dále například údaje o náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení, o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby, které subjekt údajů Správci za účelem využití služeb Správce sám sdělí. 


II. Účel a právní důvod zpracování osobních údajů  

Při provozování služeb Správce dochází ke zpracování osobních údajů pro následující účely: 

1. Zajištění bezpečnosti, dostupnosti, funkčnosti a stability webových stránek, úprava a optimalizace webových stránek 

Za tímto účelem jsou zpracovávány především síťové identifikátory a další data o chování uživatelů (IP adresy, údaje o aktivitě na webu Správce, pokusy o prolomení zabezpečení nebo jiné narušení funkčnosti a dostupnosti webu). Právním titulem k tomuto zpracování osobních údajů je oprávněný zájem Správce na zabezpečení funkčnosti a integrity stránek Správce. 

2. Zasílání elektronického newsletteru
Pro tento účel jsou zpracovávány informace o příjemci newsletteru (jméno, příjmení, e-mail či další kontaktní informace). Právním titulem pro toto zpracování je souhlas vyjádřen při registraci k odběru newsletterů nebo užití služby Správce.

3. Poskytování služeb online (prodej zboží prostřednictvím internetu a s tím související činnosti) 
Pro tento účel jsou zpracovávány informace o zájemcích či zákaznících Správce (jmenné a kontaktní údaje). Právním titulem pro toto zpracování je smlouva, vyjádřená v prostředí internetu objednávkou k nákupu zboží či rezervací zboží prostřednictvím e-shopu Správce. 


III. Způsob a rozsah zpracování osobních údajů

1. Správce zpracovává osobní údaje v rozsahu, ve kterém byly subjekty údajů správci poskytnuty, nebo které správce shromáždil jinak a zpracovává je v souladu s platnými právními předpisy či k plnění zákonných povinností správce.  

2. Správce zpracovává osobní údaje, které získal přímo od subjektů údajů (e-maily, telefon, webové stránky aj.). 

3. Správce zpracovává osobní údaje tak, že s nimi provádí zejména následující úkony a operace: ukládá je do databáze uživatelů, upravuje je v případě, že si uživatelé dožádají doplnění nebo úpravy, vyhledává je v rámci své databáze, třídí je dle jednotlivých kritérií, užívá je za účele poskytnutí svých služeb a splnění objednávky subjektů údajů, likviduje je po uplynutí shora uvedené lhůty pro zpracování nebo po odvolání souhlasu subjekty údajů.

4. Zvláštní kategorie údajů je Správcem zpracovávána vždy pouze na základě toho, že takové údaje Správci subjekt údajů sám dobrovolně v rámci využití služeb sdělí; Správce údajů předem od uživatele takové údaje nevyžaduje, není-li to pro poskytnutí služeb nezbytné. 

5. Subjekt údajů je předem v rámci smluvního vztahu se Správcem vyrozuměn a souhlasí, že Správce je oprávněn pořídit přiměřený fotografický materiál z jím pořádaných akcí a ten šířit prostřednictvím sítě internet (zejména prostřednictvím webových stránek Správce a jeho účtů na sociálních sítích). Správce si v případě potřeby vyžádá ještě písemný souhlas s použitím fotografického materiálu, pokud by mohl zasahovat do osobnostních práv subjektů údajů. 


IV. Doba uchování osobních údajů

Správce uchovává sdělené osobní údaje po následující dobu: 

•    V případě trvání smluvního vztahu po dobu jeho trvání a následujících 5 let po jeho ukončení (a to z důvodu možné reklamace či dalších nároků smluvních stran. 

•    Po dobu 5 let od posledního využití služby uživatelem. 

•    Nebo do odvolání souhlasu či obdobného úkonu uživatele, kterým odvolá možnost zpracování svých osobních údajů Správcem. 

•    Nebo po dobu trvání zákonné povinnosti Správce. 


V. Práva subjektů údajů

Správce garantuje subjektům údajů v souvislosti se zpracováním osobních údajů tato práva, která vychází z nařízení GDPR: 

1.    Subjekty údajů mají právo na přístup ke svým osobním údajům. Dále mají právo na jejich opravu a/nebo doplnění nebo jejich výmaz, popřípadě mohou požadovat omezení zpracování svých osobních údajů, jakož i právo nebýt předmětem automatizovaného individualizovaného rozhodování (vč. profilování). 

2.    Subjekty údajů mají právo vznést námitku proti zpracování svých osobních údajů. 

3.    Subjekty údajů mají právo na přenositelnost údajů ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. 

4.    Subjekty údajů jsou oprávněny kdykoliv udělený souhlas se zpracováním osobních údajů odvolat. Pro odvolání souhlasu Správce doporučuje využít tento svůj kontaktní email: info@elvinka.cz.  

5.    Subjekty údajů jsou oprávněny podat stížnost u dozorového úřadu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, email posta@uoou.cz, datová schránka qkbaa2n.


VI. Informace o cookies 

1. Správce při užití webových stránek používá cookies či obdobné technologie. Cookies jsou obsahově malé soubory, které slouží k ukládání a přijímání identifikátorů a dalších informací o zařízeních uživatelů, z nichž přistupují na webové stránky Správce. 

2. Správce používá základní (nezbytné) technické, analytické a marketingové cookies. Technické cookies pomáhají při shlédnutí stránek a případně při registraci do služeb Správce. Analytické cookies Správce užívá k analýze dat za účelem zlepšení fungování služeb Správce. Marketingové cookies slouží ke sledování preferencí uživatelů webových stránek za účelem cílení reklamy. Analytické a marketingové cookies využívá Správce ve spolupráci s nástroji třetích osob a užívá je jen na základě předchozího souhlasu uživatelů. 

3. Uživatel je oprávněn využití cookies v nastavení svého internetového prohlížeče odmítnout, nebo si nastavit užívání jen některých cookies, na to slouží zvláštní nástroj pro správu cookies v rámci webových stránek Správce). 

4. Poučení o cookies a tzv. cookies lišta s potřebnými informace jsou součástí webových stránek Správce. Vyžádá-li si to způsob zpracování cookies a dalších identifikátorů subjektů údajů v rámci funkčnosti webových stránek Správce, zajistí Správce získání zvláštního souhlasu pro zpracování cookies, dalších identifikátorů a případně osobních údajů nezbytných pro zajištění funkčnosti stránek a online služeb Správce. 
 

VII. Závěrečná ustanovení

1. V případě, využije-li Správce pro svou činnost zpracovatele, zavazuje se pověřit je ochranou osobních údajů stejnou, jako garantuje subjektům údajů v rámci těchto zásad. 

2. Správce při své činnosti nepředává osobní údaje mimo země EU. 

3. Správce si vyhrazuje právo je změnit v případě změn na straně Správce či právní úpravy v této oblasti. 

4. Tyto Zásady ochrany osobních údajů jsou účinné ode dne 1.1.2024. 


www.elvinka.cz